W grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z  rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP).

Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.

Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami.

Dzięki RDK urzędy mogą bowiem z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, ale i o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).

Film promocyjny o RDK jest dostępny pod tym odnośnikiem: https://www.kruszyna.pl/upload/rdk_obywatel.mp4

Wejdź na stronę: https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk
i wypełnij formularz.

UWAGA

ABY WYPEŁNIĆ FORMULARZ TRZEBA BYĆ ZALOGOWANYM DO PROFILU ZAUFANEGO, JEŚLI NIE MASZ JESZCZE PROFILU ZAUFANEGO ZAŁÓŻ POD TYM LINKIEM https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany